29 czerwca 2012

Warsztaty kulinarne

A zapowiadał się taki spokojny miesiąc, w planach miałam nowe dania do wypróbowania, zwłaszcza, że świeżych owoców i warzyw pod dostatkiem :-) Ale jak to zwykle z planowaniem u mnie bywa – coś się musi popsuć :-) Chociaż tym razem jestem bardzo zadowolona z tej zmiany :-) Najpierw długi weekend na zaproszenie koleżanki spędziłam w Warszawie. Wiem pewnie niektórzy powiedzą, że jak wolne to najlepiej wyjechać gdzieś na łono przyrody, ale ja mieszkam w takim miejscu, że przyrodę mam na wyciągnięcie ręki – łąki za oknem, las niedaleko a i na skałki jurajskie rzut beretem :-D więc zwiedzanie wielkiego miasta też może być super rozrywką - a już na pewno wtedy jak większość jego mieszkańców wyjedzie na urlop :-) A Warszawa nocą jest piękna  :-)


Po powrocie czekała mnie kolejna niespodzianka – dostałam zaproszenie na Warsztaty Kulinarne pod patronatem Polskiej Akademii Kulinarnej. Tematem tego spotkania były przystawki. I jak tu nie jechać kiedy zapowiada się tak smakowicie a do tego można jeszcze podpatrzeć mistrzów przy pracy :-) Szybka decyzja - dzięki pomocy koleżanki (Ewelinko jeszcze raz dziękuję bardzo za nocleg :-) ) i jadę …

W pierwszy dzień (sobota) otrzymaliśmy zaproszenie na niezwykły lunch/kolację w jednej z warszawskich restauracji „Smaki Warszawy” na ul. Żurawiej, gdzie gospodarzem był  szef kuchni Kamil Kosnowski. Zapoznaliśmy się z najważniejszymi smakami i zasadami przygotowywania dań jakimi są przystawki. No i oczywiście próbowaliśmy, smakowaliśmy a pochwałom nie było końca. Zobaczyliśmy także jak pięknie można je podać na talerzu... nawet tradycyjne proste danie może wyglądać zupełnie inaczej i przez to nabiera nowego smaku :-) 

Smaki Warszawy

Następnego dnia w niedzielę przygotowywaliśmy wspomniane dania już samodzielnie, jednak pod czujnym okiem mistrza kuchni Marcina Budynka oraz szefa kuchni Kamila Kosnowskiego, którzy zawsze chętnie służyli cenną radą i pomocą. Dzięki temu wszystkie potrawy wyszły smakowicie :-)

Warsztatu odbyły się co prawda dwa tygodnie temu(16-17 czerwiec), ale dopiero teraz odnalazłam kabelek do aparatu i mogłam wydostać z niego zdjęcia :-)

Zapraszam wobec tego  na fotograficzny skrót :-)

Bliny z łososiem i kawiorem
Bliny same w sobie całkiem smaczne, ale jak doda się do nich jeszcze łososia  to już wyśmienite ... :-)



Roladki z łososia, pieczonej papryki i twarożku ziołowego
Jak dla mnie takie połączenie wędzonego łososia z twarożkiem najlepiej smakuje …



Szparagi z szynką parmeńską i sosem holenderskim
Zawsze chciałam spróbować jak smakuje sos holenderski, ale wydawało mi się, że jest z nim masa pracy, a tu niespodzianka – robi się kilka minut a smakuje rewelacyjnie zwłaszcza ze szparagami …



Bryndza z karmelizowanym jabłkiem i buraczkami
Pyszne,  ze słodką nutą -  jabłka i buraczki, a jeszcze z dodatkiem słonawej bryndzy … mniam :-)


Kozi ser w panierce z pestek słonecznika z sosem z czerwonych porzeczek na rukoli
Twarożek na ciepło otulony słonecznikiem – to dopiero smak :-)



Łosoś pieczony z grzybową krustą
Uwielbiam łososia. Zawsze piekłam go z dodatkiem masła i koperku, a tu takie rarytasy :-) …



Wątróbka w sosie malinowym na sałacie
Zawsze obawiałam się dodawać owoce do mięsa .. i to był błąd … wątróbka z malinami smakuje wyśmienicie …



Tatar z łososia i truskawek z zielonym i czerwonym pieprzem oraz miętą
To jedyne danie, które nie trafiło w mój smak, ale inni zachwalali … :-) Jednak pozostanę przy łososiu w poprzednich wydaniach … :-)



I jeszcze mistrzowie przy pracy …



.. oraz ja :-)



 A na koniec wspólna sesja fotograficzna :-)






Więcej o warsztatach i możliwości udziału w nich znajdziecie na portalu  Polska Gotuje

2 komentarze:

  1. Wszystkie dania wyglądają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :-) postaram się "wrzucić" przepisy na niektóre z nich między moimi :-)

      Usuń