28 maja 2012

Racuchy z jabłkami


Najprostszy przepis na bardzo pulchne racuchy z jabłkami. Są puszyste, wilgotne w środku, sycące, niezawodne. Nieodzownie kojarzące się ze smakiem z dzieciństwa. Łatwe i szybkie w przygotowaniu są bardzo dobrym pomysłem na szybki obiad.



Racuchy z jabłkami

2 szklanki mąki
3 jajka
1 ½ łyżki cukru
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
sól do smaku
mleko do gęstości
jabłka
olej do smażenia
cukier puder do posypania

Oddzielić białka od żółtek i ubić z nich sztywną pianę. Do żółtek dodać sól, mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia na przemian z mlekiem oraz cukier. Wszystko dokładnie wymieszać. Wkroić obrane jabłka (najlepiej w kostkę). ciasto ma mieć konsystencję gęstej śmietany, a jabłka pokrojone tak, żeby było czuć ich smak. Delikatnie wmieszać pianę z białek. Nabierać dużą łyżką i smażyć na rozgrzanym oleju, przewracając je kilka razy.



3 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie, również takie robiłam, tylko że zamiast mleka dałam 1/2 kostkę drożdży, a zamiast jabłek kostkę twarogu (Pilos z Lidla jest pyszny).

    OdpowiedzUsuń
  2. W przepisie jest mowa o proszku do pieczenia, ale nie powiedziano kiedy go dodać??????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. już poprawiłam :) A jeśli chodzi o proszek do pieczenia to ja zawsze do każdego wypieku dodaję go po przesianiu z mąką, czasami wydaję mi się to tak oczywiste, że zapominam dopisać :)

      Usuń