20 października 2011

Sałatka gyros


Przepis na tę sałatkę dostałam dawno temu (nawet nie pamiętam od kogo) bo najpierw ktoś u kogoś jadł i opowiadał, potem ja gdzieś próbowałam – smakowała  więc poprosiłam o przepis. Kiedyś zastąpiłam kapustę pekińską (za którą zbytnio nie przepadam)  – sałatą lodową i  według mnie sałatka tylko zyskała na smaku. Ostatni poszperałam, poszukałam i znalazłam na blogu Arabeski i okazało się, że cebulka dodawana do sałatki jest lekko podsmażona – ja i wszyscy na około mnie mieli przepis z surową cebulką. No więc pozostało mi jeszcze raz modyfikować przepis. Po końcowych zmianach wyszła - nic dodać nic ująć - przepyszna sałatka, której przepis nie podlega już możliwości choćby najmniejszej modyfikacji :-)  


Sałatka gyros

Składniki:
  •  1 podwójna pierś kurczaka
  •  2-3 cebule
  •  3-4 ogórki konserwowe
  •  1 puszka kukurydzy
  •  1/2 główki sałaty lodowej (w oryginale: kapusty pekińskiej)
  •  majonez
  •  keczup
  •  przyprawa "Gyros"
  •  olej do smażenia 
Piersi kurczaka pokroić w drobną kostkę. Przyprawę „Gyros” wymieszać z 3-4 łyżkami oleju i wymieszać z pokrajanym kurczakiem. Odstawić na kilka godzin do lodówki (nawet do 12 h). Następnie podsmażyć na oleju, odsączyć. Na tym samym oleju zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę, wystudzić.  Ogórki pokroić w drobną kostkę.

Układać warstwami w przezroczystej salaterce:
1 - kurczak
2 - cebula
3 - warstwa ketchupu (najlepiej ostrego)
4 - ogórki
5 - kukurydza (oczywiście odcedzona)
6 - warstwa majonezu
7 - poszatkowana sałata

Tak przygotowaną sałatkę wstawić do lodówki na co najmniej 1 godzinę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz